Barnas bondegård - Tanzania

Eigerøy barnehage samarbeider med Osmund Ueland i hans nye prosjekt i Tanzania : Farm For the Future. Vi bidrar til opprettelsen av Barnas Bondegård.

Osmund Uealand (Team Ueland) er i gang med et nytt prosjekt. Denne gang et samarbeid med Farm For the Futur (www.ffftanzania.com ).
Eigerøy barnehage bidrar økonomisk og får en gylden anledning til å gi enda flere barn en god start på livet. Vår forpliktelse strekker seg i første omgang til 2020 og 2021, men dersom prosjektet lykkes er tanken at vi følger opp videre og utvikler samarbeidet med Farm For the Future.
Barnas bondegård skal formidle kunnskap om mat, ernæring og landbruk til barn i Iringa regionen i Tanzania.
Planen er at de skal utvikle et eget læringsprogram, som blant annet inneholder omvisning, stell av dyr, lage mat, lære om grønnsaksdyrking, plante frø til å ta med tilbake til egen barnehage/skole - og mye tid til å være i lag med dyrene på gården. Målet er at dagen skal skape begeistring hos barna, slik at de tar med foreldrene tilbake på aktivitetsdag i helgene. På den måten vil vi skape engasjement og interesse for mat og matproduksjon i hele familien.

Oppdateringer om Barnas bondegård:

Innspurt

UKE NYTT 36