Barnas bondegård - Farm for the future

Osmund Uealand (Team Ueland) er i gang med et nytt prosjekt. Denne gang et samarbeid med Farm For the Future (www.fff.tanzania.com).

Eigerøy barnehage støtter prosjektet økonomisk og bidrar til å gi enda flere barn en god start på livet.

Fra 2020-2023 har Eigerøy barnehage bidratt med til sammen over kr. 70.000,- til prosjektet. Overskuddet fra sommerfesten 2023 gikk uavkortet til Barnas bondegård, og vårt samarbeid fortsetter i årene fremover.

Barnas bondegård skal formidle kunnskap om mat, ernæring og landbruk til barn i Iringa-regionen i Tanzania.

Det skal utvikles et eget læringsprogram, som blant annet inneholder omvisning, stell av dyr, lage mat, lære om grønnsaksdyrking, plante frø til å ta med tilbake til egen barnehage/skole - og mye tid til å være i lag med dyrene på gården. Målet er at dagen skal skape begeistring hos barna, slik at de tar med foreldrene tilbake på aktivitetsdag i helgene. På den måten vil vi skape engasjement og interesse for mat og matproduksjon i hele familien.

Les mer om Barnas bondegård på Team Ualand Facebook-side.