Samarbeid med UiS og OiD.

Samarbeid med andre er en viktig arena for utvikling og selvrefleksjon.

Eigerøy barnehage har et samarbeid med UiS (Universitetet i Stavanger). Vi er praksisbarnehage for kommende barnehagelærere. Det betyr at vi i perioder har studenter som gjennomfører en del av sin utdanning hos oss. Dette gir oss en unik mulighet til å følge med på siste nytt innen pedagogiske metoder, samt at vi får inn nye øyne som ser annerledes på våre arbeidsmetoder og kan komme med innspill på hva som kan endres for å bli enda bedre. Pedagogene får trening i veiledning og tilbakemelding, noe som er svært nyttig i vårt daglige arbeid med å bli en enda bedre barnehage for voksne og små.

I 2014 ble vi godkjent som lærebedrift i barne- og ungdomsarbeiderfaget av opplæringskontoret i Dalane (OiD). Som med studentene gir dette oss nyttig erfaring i forhold til veiledning og tilbakemelding. En lærling har i utgangspunktet 2 års læretid. Dette gir oss en unik mulighet til å forme neste generasjon med barnehageansatte. Vær oppmerksom på at lærlingene hovedsakelig vil være uten tidligere erfaring fra barnehage. Det er vår oppgave å sørge for godt påfyll av holdinger og erfaringer. I barnehageåret 2023-2024 vil det være 2 lærlinger tilknyttet barnehagen.